Barcelona 2015

 
När det var dags för midsommar här i Sverige så bestämde jag och Paulina oss för att fly landet och regnet och fira midsommar i Barcelona istället. Ett helt underbart val. :)
 
På tåget på väg till Köpenhamn
 
 
På flygplatsen i Köpenhamn blev de både smörgås och givetvis en öl och en jägermeister. Dock höll jag helt på att glömma av jägern.. så det blev väldans stressigt för att hinna beställa och ta den innan vi skulle gå till vår gate.
 
 
Utanför gaten. :)
 
 
På väg ombord planet.
 
 
Vi kom fram rätt sent så det blev en lite lätt middag och lite sangria sen kröp vi till kojs för att sen vakna upp till en underbart solig midsommar dag.. Så det blev lite poolmys uppe på taket. Livet helt enkelt.
 
 
Livets dryck! SANGRIA!!
 
 
Posenissen själv!
 
 
Sen snyggade vi till oss så gott vi kunde för en kväll på stan.
 
 
Mitt fina midsommar sällskap.
 
 
Skål!
 
 
Lite kartläsning av reseledaren.
 
 
Det absolut bäääästa med att sova på hotell är ju hotell frukost.. jag älskar det.. det var väldans mycket gott bakverk på detta hotellet.. skulle testa alla, men hade inte tillräckligt med dagar för de. :)
 
 
Andra soldagen så hade Paulina bränt sig något fruktansvärt, så hon fick ta de passivt. Jag hade dock också bränt mig, men bara på ena ögonlocket, så ena ögat blev svullet och det såg nästan ut som jag fått en smäll.. som ni kan se här på bilden.
 
 
Utsikten från taket var helt fantastiskt.
 
 
Senare på dagen efter lite shopping så hoppade vi på en turistbuss, och de va käckt. Är så glad att reseledaren (Paulina) styrde upp det hela. 
 
 
Sista måltiden beståd givetvis av paella och sangria för min del.. Och Paulina fräste till det med 3 olika sorters pasta.
 
 
Här på tåget dagen efter på väg hem. :)
 
 
Tack min skit för en underbar och mysig weekend i Barcelona! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0