Vad hände med pappa jan?


Old man diving! :)

Usch ja.. i söndags efter jag o paulina varit hos mormor o morfar så cyklade vi hem till anton.. där satt pappa jan, anton o jonas.. de hade absint kväll.. så det var saftigt dragna när vi kom.. :) trodde de skulle vara värre eftersom de druckit 70 %, men de var lagom goa..

När vi framåt småtimmarna skulle cykla hem så tyckte anton att vi kunde sova där, vi var ju lite dragna o det regnade med vi envisades med att cykla hem. skulle vi aldrig gjort... Jag slängde på mig min gula poncho o vi började rulla hem.. Paulina o pappa cyklade lite framför mig.. vi åkte ner för en backe o fick en jävla fart.. efter backen skulle pappa svänga upp på trottaren, missade insvängen upp på trottoaren o säger till paulina.. fan jag missade att svänga upp.. pappa jan tar då ett beslut som han inte tagit om det inte varit för absinten, att svänga upp lite senare, det är då en jätte kant som pappa drar rätt in i.. o han bara flyger av sin cykel,voltar i luften o landar på sin axel. jag o paulina var snabbt fram.. o han reste sig upp snabbt med kände ju att det var nått fel.. så vi fick promenera upp till akuten där mitt i natta.. som tur var så hände det på rotorp. 

På akuten så kände hon att det inte var akut o sa att han skulle uppsöka sin vårdcentral dagen efter...

Vi kom hem o jag o paulina la oss i soffan... hela natten låg jag o var orolig.. jag sov inte en blund.. väntade på att pappa jan skulle gå upp o säga hur det var... vid åtta tiden kommer han upp.. går i hallen, jag tittar på honom o frågar hur det är... då mumlar han något o svimmar av framför mig.. jag dog!!! fan va rädd jag blev.. jag for upp i soffan.. som tur e så vaknade han till direkt o reste sig o la sig i sängen igen.. när han kom upp andra gången sen så var det bättre... eller han är ju helt förstörd.. kan knappt röra sig.. men svimmar inte längre.. antaglien brutit nyckelbenet.. men pappa jansi mår bra idag.. lite mör.. skröplig gobbatjuv!

Han skrämde oss rejält o jag o paulina fick en natt vi sent kommer glömma...

Pappa har lärt sig en grej efter detta.. att aldrig cykla efter du druckit absint!! :)




Kommentarer
Postat av: kim

Men herregud!!

Pappa Jan jag säger då det...

2010-08-19 @ 18:03:34
URL: http://kimnylin.blogg.se/
Postat av: majsan

Stackars pappa Jan - hur dan e han?

Vad skulle han på de å göra??

2010-08-20 @ 11:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0