Den stora DAGEN! 28/1-09

Fy fasiken! allt känns konstigt, men nu är dom här, världens sötaste marsvin! Alfons o Albin. =) dom är de sötaste som finns! Vi var först på grizzly men tittade inte jätte noga på dom då, så åkte vi till vallås, då visade han oss tre stycken honor, men ville ju ha hanar, o ingen av dom tilltalade mig. o så sa han att man måste köpa två så att de har någon att vara med! så de var ju givet! klart de måste ha en kompis! =) så åkte vi till halmstad zoologiska, där satt det två honor i samma bur, svart/vita. den ena var jätte luffsig o den andra ren o slickad! riktiga kisar. vi fastnade för dom båda två men vi kände att grizzly hade säkert något speciellt att erbjuda, så vi åkte dit igen! där hittade jag en svart/vit/ brunt hane som ropade på mig. =) o den bodde med två andra en svart o brun. jag gillade den bruna o plina älskade den svarta, men ju mer vi var där kändes den svarta också given. Så dom två blev de.

Här hemma i mitt badkar innan vi var klara med buren!



o allt pyssel med buren





Buren alldeles klar!



Massa hö o vatten på sidan o godis på kojans tak samt deras matskål! allt gottigottgott!

Nu var de bara färden från badkaret till buren.. spännande! o sååå sööta!



Paulina o Albin!



Emelie o Alfons!



Hela familjen!

Så där ja, då var de hemma! så får man inte ta ut dom ur buren på en två dagar, så på lördag är det den stora mysdagen! då kommer plinis hit o vi ska kela med våra bebisar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt får komma å kolla på dom!!!

2009-01-28 @ 21:07:14
Postat av: Kim

var det innan

2009-01-28 @ 21:07:38
Postat av: R

Men diamond...va ska du ha marsvin till? räcker det inte med Stizze?:D

2009-01-29 @ 01:12:06
Postat av: Paulina



Jag äääääääääääääääääääääälskar det!!!

Köp ett till :D

puuuuuuuuuuuuuuss

2009-01-29 @ 09:18:26
Postat av: frida

åhhh men va söta!!!! kommer och klappar på dom lite snart! puss o kram

2009-01-31 @ 21:18:15
Postat av: Rasmus

Lite dålig uppdatering på senaste snygging! blivit allt för upptagen med dina nya djur!! Miss Miss Miss you!!! Pussar

2009-02-01 @ 02:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0